האם כדאי לבנות אתר פשוט או אתר מקצועי?

האם כדאי לבנות אתר פשוט או אתר מקצועי?

ישראל, למרות היותה "אומת הסטרטאפ", נמצאת עדיין מעט מאחור מבחינת אתרי אינטרנט עסקיים. למעשה, על פי סקר שנערך על ידי איגוד האינטרנט הישראלי ופורסם באביב 2017, רק כ-27% מהעסקים בישראל מפעילים אתר אינטרנט מקצועי (לצורך השוואה, בארה"ב שיעורם של בעלי אתרי האינטרנט העסקיים עמד בשנת 2014 על כ-48%). אולם, המגמה בהחלט משתנה. יותר ויותר עסקים מבינים היטב את הפוטנציאל אשר טמון במרחב המקוון, ואתרי אינטרנט צצים כ"פטריות אחרי הגשם".
שימו לב, בימים בהם כולנו גולשים ברשת, וכך גם הלקוחות שלכם, חברה ללא אתר אינטרנט משאירה את הזירה הווירטואלית למתחריה (על כל המשתמע מכך). כמו כן, אתר אינטרנט הוא גם מנוע שיווקי ואמצעי מצוין למיתוג ויחסי ציבור. כאשר מדובר על עסק קטן, האתר הוא פלטפורמת פרסום אפקטיבית במיוחד. מבחינת חברות גדולות ותאגידים, נראות ווירטואלית היא הכרח מכוח מעמד ומוניטין (שכן לא ייתכן שלחברה גדולה לא יהיה אתר אינטרנט מכובד).

כיצד מתנהל תהליך בניית אתר אינטרנט?

תהליך ההקמה של אתר אינטרנט דומה במידה מסוימת לתהליך הקמתו של עסק. זאת, משום שגם כאן נדרשת התחקות אחר פרמטרים כגון איתור קהל היעד הרלבנטי ביותר של העסק, ניתוח הרגלי הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים, בחינת אופן הפעילות בענף ברשת האינטרנט (כיצד עובדים המתחרים), עיצוב ממשק משתמש (UI) אשר מספק חוויית משתמש מדויקת (UX), הכנה לקראת תפעול האתר בשוטף (ראו בהמשך), בנייה נכונה לצורכי קידום ופרסום ברשת ועוד.

בין אם זהו אתר האינטרנט הראשון של החברה, ובין אם עסקינן בהקמת אתר אינטרנט משודרג במקום אתר קיים, תהליך האפיון הוא קריטי להצלחה ברשת. ככל שהאפיון יהיה מקצועי יותר, וככל שהוא יהיה מבוסס על נתונים כמותיים ואיכותיים כאחד, כך הנראות הווירטואלית תשתפר בהתאם. מנגד, הקמת אתר אינטרנט כלאחר יד, על ידי גורמים לא מקצועיים וללא תהליך הכנה מהודק, עלולה לגרום ליותר נזק מתועלת. כאמור, בימים שבהם מרבית הלקוחות שלכם מחפשים את השירותים והמוצרים באינטרנט, חברה עם אתר לא מקצועי תיפגע הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

על פי רוב, השלבים המרכזיים בתהליך בניית אתר אינטרנט הם כדלקמן:

1. אפיון של העסק על בסיס יתרונות יחסיים, קהלי יעד, מוצרים/שירותים וכדומה.

2. ניתוח פעילות עסקית בענף ברשת האינטרנט (כיצד נראים אתרים אחרים בתחום, מה הם מציעים, היכן הם מפספסים וכיוצא בזה).

3. תכנון מפת אתר על בסיס קהלי יעד וניתוח מילות מפתח נפוצות.

4. עיצוב האתר בהתאם לתהליך האפיון ותוך כדי התייחסות לנושאים כגון לוגו (קיים או חדש), שפה גרפית עקבית, ממשק משתמש ידידותי, יצירתיות, הנעה לפעולה וכו'.

5. פיתוח האתר בהתאם לעיצוב שנקבע.

6. הזנת תכנים לאתר וניהולו ברמה השוטפת.

בניית אתר אינטרנט לחברה וניהול אנשי המקצוע

בניית אתר אינטרנט לחברה דורשת התמודדות עם שורה ארוכה של אנשי מקצוע כגון מפתחים, מעצבים, אנשי שיווק, אנשי תוכן, מנהלי פרויקטים, צלמים, אנשי ווידאו, מומחי קידום אתרים ועוד. לא אחת, חברות אשר מפזרות את העבודה מול מספר ספקים נתקלות באתגרים רבים בדרך אל הארץ המובטחת. גורמי המקצוע השונים משלימים זה את זה ועליהם להיות מסונכרנים ברמה גבוהה. אי לכך, בעת בניית אתר אינטרנט לעסק מומלץ לפנות לגורם אחד אשר מתנהל באופן עצמאי מול אנשי המקצוע השונים (ו/או מפעיל אותם In House).

ניהול פרויקט ומענה לאתגרים לאורך הדרך

הקמת אתר אינטרנט איננה מהלך של "זבנג וגמרנו". כפי שצוין לעיל, אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מכרטיס ביקור ווירטואלי. מדובר על מנוע בעל משקל רב אשר חשיבותו הולכת וגוברת ככל שתעבורת הגלישה ברשת מתעצמת (והיא מתעצמת מדי יום). לכן, פעמים רבות פרויקטים עלולים להתעכב בשל גורמים פנימיים אצל החברה כגון חילוקי דעות מקצועיים בנוגע לעיצוב האתר, התלבטויות באשר לאופן חלוקת העמודים באתר וכדומה.

חברת בניית אתרים מקצועית יכולה לסייע בקבלת ההחלטות הנכונות. זאת, בזכות העובדה שהיא מצוידת בכלים האיכותיים בכדי לבחון כיצד ניתן למקסם את הנראות הווירטואלית באתר והיכן יש להפריד בין עיקר לטפל.

היום שאחרי בניית האתר

בניית אתר אינטרנט לחברה איננה מסתיימת כמובן רק בעלייה לאוויר עם תום הפרויקט. למעשה, נוכחותה של החברה המקימה נמשכת גם ביום שאחרי על בסיס הדרכות מקצועיות וסיוע ללקוח בתפעול האתר. כפי שצוין לעיל, בשל חשיבותו הגדולה של אתר האינטרנט לחברה, יש להתקשר עם ספק אשר מסוגל להיות זמין לכל שאלה ובקשה גם ביום שאחרי. למשל, בנושאים כגון תקלות באתר, תפעול מערכת ניהול התוכן, הזנת תכנים, שינויים עיצוביים, הוספת עמודים ועוד.

לסיכום,

הקמת אתר אינטרנט לחברה היא ללא ספק צו השעה. כאמור, חברות ללא אתר אינטרנט מקצועי משאירות את הזירה המקוונת למתחרים. כמו כן, בימינו, כאשר הגולשים מקבלים את הרושם הראשוני על העסק דרך האינטרנט, חשוב שהאתר ייבנה בחוכמה, יעוצב לתפארת וינוהל באינטליגנטיות. רק חברת בניית אתרים בעלת ניסיון, אשר מקפידה על כל השלבים שבדרך (ולא מקצרת תהליכים), תהיה מסוגלת להפיק מוצר איכותי שיעביר את המסר המקוון הדרוש.

מומלץ לבחור חברת בניית אתרים אשר מעניקה את מלוא השירותים תחת קורת גג אחת (תוכן, תכנות, שיווק, לוגו, פיתוח, עיצוב וכדומה), ולהימנע מהתנהלות מול שורה של גורמים. בנוסף, ככל שהחברה אשר מקימה את האתר היא מקצועית יותר, וככל שהיא בעלת ניסיון רב יותר, כך היא תוכל לסייע ותעזור לכם למנף את העסק

צור קשר

נא לרשום שם מלא
נא לרשום כתובת אימייל
נא לרשום מספר טלפון
Invalid Input
Please let us know your message.
Invalid Input

מומלץ לקרוא