כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

הביקוש העצום לאתרי אינטרנט הביא לכך שישנן אין ספור חברות המציעות את השירות הנ"ל. התחרות הבריאה בין השחקנים השונים עובדת בראש ובראשונה לטובת הצרכן. במיוחד כשהלקוח מנסה לברר כמה עולה לבנות אתר אינטרנט או איך נקבע מחירון בניית אתרים.

הדבר הראשון שחשוב להדגיש בנושא הזה, אשר שינה לבלי היכר את האופן שבו נקבע מחירון בניית אתרים, הוא מהפכת הקוד הפתוח. מהפכה טכנולוגית אשר טרפה את הקלפים לגבי העולם שמאחורי בניית אתרים מקצועיים. אם בעבר לקוחות היו חייבים להקים אתר בקוד סגור, וכפועל יוצא מכך להיות כבולים לחברה ספציפית ולמחירים גבוהים (שכן כל פיתוח נעשה מאפס), כיום הכל הרבה יותר נגיש.

מאחורי אתרי אינטרנט בקוד פתוח עומדת קהילה עצומה של מתכנתים שמשפרים ומשדרגים את המערכת באופן שוטף. חברות המפתחות אתרים בקוד סגור אינן תמיד מסוגלות להתחרות בעוצמה הטכנולוגית הזו. למעשה, אנו רואים שגם חברות ותיקות לבניית אתרים עשו בשנים האחרונות פנייה חדה לכיוון הקוד הפתוח.

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט? המחיר הוא בעבור שירותים ולא בעבור מוצר

הנגישות והפשטות של הקוד הפתוח, אשר מבוססות טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרות לרבים להיכנס לענף וליצור מגמה של הוזלת עלויות. אולם, מצד שני, קיימים פערים שהולכים וגדלים בין רמות האיכות השונות. לכן, כשאתם מנסים לברר כמה עולה לבנות אתר אינטרנט, חשוב להכיר את כל השלבים והדרישות של התהליך.

בראש ובראשונה יש לדעת כי מחירון בניית אתרים הוא תעריף של מכלול שירותים ולא ל"מוצר סופי" במובן הצר. מחיר אתר אינטרנט מקפל בחובו את עלותם של שירותים כמו אפיון, פיתוח, עיצוב, אנליזה, חוויית משתמש, התאמה לגוגל, הנגשה לבעלי מוגבלויות, תמיכה, אחסון ועוד. כל אחד מהמרכיבים הללו הוא עולם ומלואו. ככל שהחברה שמבצעת את הפרויקט מתעמקת בהם, כך מחירו של האתר גדל בהתאמה.

מחירון בניית אתרים – ממה נובעים הפערים במחירים?

אחת התהיות המוכרות לגבי השאלה כמה עולה לבנות אתר אינטרנט היא השוני שבין הצעות המחיר. לצד הצעות מפתות (ובלתי הגיוניות) בסכומים זעומים, הלקוח מקבל גם הצעות אחרות לגמרי המעמידות לאתר אינטרנט מחיר של עשרות ומאות אלפי שקלים.

כאן נשאלת השאלה מה המקור לפער הזה. המענה הוא, בלי התחכמויות מיותרות, ש"אין ארוחות חינם". מחירון בניית אתרים מורכב כאמור משורה ארוכה של שירותים שמשלימים זה את זה. העיצוב מתכתב עם הפיתוח, הצרכים נקבעים בהתאמה אישית, הקוד חייב להיות נקי וכמובן שאין לשכוח חוויית משתמש או התאמה לגוגל. המחיר כולל גם את השירות שניתן לאחר העלייה לאוויר כמו תמיכה בכל רגע נתון.

דרך נוספת לבחון את התשובה לשאלה כמה עולה לבנות אתר אינטרנט טמונה בכמות שעות העבודה המושקעות בפרויקט. ברור מדוע מחיר נמוך של 2,000-3,000 שקלים נובע ממספר מצומצם של שעות עבודה. לעומת זאת, אתרים שמחיריהם גבוהים יותר מבוססים על תקציבים בהתאם, מאפשרים ללקוח ליהנות משעות עבודה רבות. יודגש כי המחיר לא נקבע לפי היקף העמודים הדרושים לאתר אלא כקורלציה לסטנדרט המצופה מכל עמוד ועמוד, ומכל האתר כשלם הגדול מסך חלקיו.

מחיר אתר אינטרנט – הגימור הוא זה שקובע

מחיר אתרי אינטרנט תלוי ברמת הגימור המתקבלת. ככל שהמוצר מושקע יותר, כך המחיר נקבע בהתאם. הדוגמאות לכך הן רבות. אם ניקח נושא "פשוט" כמו הזנת תמונות לאתר, חברות איכותיות לא תסתפקנה בהעלאת התוכן As-Is, אלא תבצענה לכל תמונה ותמונה את העיבוד הדרוש. כך גם כאשר יש צורך להטמיע אלמנטים ופיצ'רים כמו פורומים, ניוזלטר, חיבור לאפליקציות, הנגשה לבעלי מוגבלויות וכדומה.

תמונות הן עוד עניין קל כביכול. המקצועיות של החברה שבונה את האתר נמדדת באתגרים הרבה יותר מורכבים כמו דיאלוג עם מערכות צד ג', פיתוחים מתקדמים לצד שרת, פיתוח רכיבים בהתאמה אישית לצרכי הלקוח ועוד.

רק חברה בעלת ניסיון עשיר בתחום הקוד הפתוח תדע לעבוד עם הרכיבים הנכונים ועם "חומרי הגלם" הטובים ביותר להקמת האתר. זאת תוך בחירת רכיבים מתקדמים שאינם מתנגשים זה עם זה. כאן, חברים, הניסיון הוא זה שמדבר. מחיר אתר אינטרנט בחברה אחת יכול להיות שונה לחלוטין ממחירו בחברה אחרת.

תוצרת הארץ או Made In India?

תופעה נוספת שיש להתייחס אליה היא המתכנתים שעומדים מאחורי האתר. יש לברר האם החברה עושה את עבודתה בעזרת מתכנתים ישראלים או שמא היא נעזרת במתכנתים זולים מהמזרח הרחוק. כמו בטקסטיל, גם באינטרנט הביטוי "Made in India" צריך להדליק נורה אדומה לגבי האיכות. רק מתכנתים מישראל שבקיאים בקוד הפתוח יכולים לספק מענה טכנולוגי בהתאם לדרישות והסטנדרטים המצופים בתעשייה הישראלית.

עיצוב אתרים בקוד פתוח – הבידול הוא המפתח

בעולם של קוד פתוח שבו אתרי אינטרנט מתחילים פעמים רבות עם בחירת טמפלט ראשוני, קיים מרחק רב בין התוצר הסופי לבין התבנית ההתחלתית. מידת ההתאמה האישית ללקוח היא זו שיוצרת אתר אינטרנט חי, תוסס ומקצועי. התאמה אישית הופכת את האתר למבודל וייחודי. מדובר בעניין חשוב שכן אתרי אינטרנט שלא נבנים עם תקציבים "אמיתיים" נוטים להיות זהים זה לזה ואף דומים במידה רבה.

כאשר אלו עסקים או ארגונים בתחומים חופפים (ואפילו מתחרים ישירים) הרי שהבידול הוא עניין קריטי. אם הלקוח מעמיד לטובת הקמת האתר תקציב הולם, ניתן להגיע לרמת עיצוב בסטנדרטים גבוהים ותוך דאגה אמיתית לכל פיקסל ופיקסל.

מה קורה ביום שאחרי?

כבר דיברנו כאן על כך כי מחירון בניית אתרים הוא הרבה יותר עניין של "שירות" מ"מוצר". על כן, אין להקל ראש בסוגיה הנוגעת ליום שאחרי העלייה לאוויר. אתר אינטרנט הוא דבר דינאמי, חי ומשתנה. ממש כמו העסק שהוא מתיימר לייצג ברשת. שינויים תכופים נדרשים בשל תמורות בעסק עצמו, דרישות שעולות מצד לקוחות ואפילו כחלק מפיתוחים טכנולוגיים.

תהיה הסיבה אשר תהיה, אתר אינטרנט שלא הוקם על ידי חברה מקצועית ואמינה עלול להיות "יתום". כלומר, כבר מרגע לידתו אין לו אבא ואימא. מחירון אתר אינטרנט מצוי בקורלציה ברורה למידת הנכונות והיכולת של החברה המקימה לספק שירות אמין, איכותי, שקוף וזמין. השירות חייב להיות מיידי ועליו להינתן על ידי מענה אנושי ולא שירותי השארת הודעה למיניהם.  

צור קשר

נא לרשום שם מלא
נא לרשום כתובת אימייל
נא לרשום מספר טלפון
Invalid Input
Please let us know your message.
Invalid Input