חנות וירטואלית בשכירות

חנות וירטואלית בשכירותבשוק הרווי בכל כך הרבה חברות לבניית אתרים, וכאשר עלות ממוצעת של הקמת אתר חדש מתחילה מכמה אלפי שקלים, אין פלא שהרבה מאוד יזמים מתפתים להצעה מפתה במיוחד לפתוח חנות וירטואלית על בסיס שכירות ולשלם עליה מדי חודש בחודשו. אמנם בלא מעט מקרים, הרווח מן המכירות מכסה את העלות הזו בלי שום קושי, אך השאלה היותר חשובה היא האם אותם אנשים מקבלים תמורה הוגנת למחיר. כאן למרבה הצער, התשובה כבר לא כל כך ברורה מאליה.


חנות בשכירות

חנות בשכירות על בסיס חודשי בדרך כלל בנויה מתבנית קבועה של קוד אינטרנט ומעליו מבחר מצומצם של עיצובים. המשמעות היא שכמעט כל מי שמשתמש בחנות של חברה מסוימת, מקבל מוצר הזהה ב - 90% לחנויות וירטואליות אחרות ברשת! כאשר לקוח מסוים נכנס לחנות שנראית לו מוכרת, הרושם הראשוני שלו נפגע מאוד והוא מבין שלמעשה לא השקיעו כמעט בעיצוב ומיתוג החנות. מעבר לכך, בפעם הבאה שהוא יחפש חנות שמוכרת פריטים דומים, הוא עלול להתבלבל ולהיכנס לחנות אחרת.

דבר נוסף : הקוד הקבוע (פחות או יותר) של החנות בשכירות אמנם מספק את כל הפונקציות הבסיסיות כגון ניהול מלאי, ניהול מבצעים ומערכת התשלום (סליקה), אך כאשר רוצים להוסיף למערכת פונקציות חדשות כמו, העלאת מוצרים דרך excel, אופטמיזציה לגוגל (קונוניקל), מגלים כי כל תוספת שכזו עולה כמה עשרות דולרים. כאשר מוסיפים לסכומים אלו את דמי השכירות החודשיים , פתאום התמורה למחיר נראית הרבה פחות משתלמת.

לבסוף, במידה והלקוח רוצה לעבור לפלטפורמה אחרת, הוא אינו יכול להיות בטוח שהמערכת מסוגלת לייבא את כל המידע שלה החוצה. לחברה שבנתה את המערכת יש אינטרס ברור להשאיר את כל השוכרים אצלה, ולכן היא לא תמהר לספק פתרונות ייבוא, או שהיא תגבה עליהם מחיר גבוה מאוד שהוא למעשה סוג של קנס יציאה...
 

חנות עצמאית

חנות עצמאית היא חנות המבוססת על מערכת ניהול תוכן המאפשרת לחבר אליה הרחבות של חנות וירטואלית. אחת מן המערכות היותר מתאימות למטרה זו היא מערכת ג'ומלה. מכיוון שהתשלום עבור התקנת המערכת והתוספים הוא בדרך כלל "לכל החיים", הרי שברוב המכריע של המקרים, אין דמי שכירות. בנוסף לכך, הלקוח יכול לקחת את החנות שלו לכל חברה אחרת המתמחה בג'ומלה מכיוון שהקוד של המערכת ידוע לכל. (זו בעצם בניית אתרים קוד פתוח).


אם בעבר היה נהוג להתייחס למערכות ניהול התוכן והתוספים שלהן כחנות וירטואלית סוג ב', הרי שבשנים האחרונות אלו התפתחו מאוד והצליחו ליצור פער לעומת חנויות וירטואליות בשכירות. לדוגמה, כיום אפשר לקבל רשימת מוצרים ולהטמיע אותה בחנות דרך קובץ אקסל פשוט. תוספים משלימים יכולים לשלוח כרטיסי ברכה ללקוחות ביום ההולדת שלהם, או להציע מידע על מוצרים קשורים מבלי שהלקוח צריך לעזוב את הדף.

למעשה, רשימת התוספים והפונקציות שאפשר להוסיף לחנות היא בלתי מוגבלת ותלויה רק בזמן ובתקציב שמשקיעים בחנות. (עם זאת, החנות עצמה תשיג את מטרתה גם בתצורה הבסיסית שלה). היכולות של מערכות לניהול תוכן ובראשן ג'ומלה לתמוך במספר רב של תבניות, גורמות לכך שגם מבחינה חיצונית, לא תהיה חנות אחת שדומה לרעותה.
 

לסיכום

כאשר משווים את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהחנויות, מגלים כי למרות מחיר ההכרות הנמוך של החנות בשכירות, הרי שבטווח הארוך, החנות העצמאית הבנויה במערכת ג'ומלה הרבה יותר משתלמת לטווח הרחוק והיא גם לא כובלת את המשתמש לחברת בניית אתרים מסוימת מכיוון שמדובר במערכת שמבוססת על קוד פתוח.


מישהו כבר אמר פעם שמה שעולה בזול , עולה ביוקר, והדבר נכון עשרות מונים כאשר מדובר באתרי אינטרנט שמלווים אותנו במשך שנים!

צור קשר

נא לרשום שם מלא
נא לרשום כתובת אימייל
נא לרשום מספר טלפון
Invalid Input
Please let us know your message.
Invalid Input