בניית אתר לחברה

בניית אתר לחברה

בניית אתר לחברה דורשת סטנדרטים וקריטריונים מחמירים ביותר. רמת הגימור הגבוהה בפרויקטים הללו מחייבת עבודה מורכבת ובהתאמה אישית. הן מבחינה עיצובית-גרפית (שיראה מושלם), הן מבחינה טכנולוגית-פונקציונאלית (שיעבוד נהדר),
והן ברמת השירות הניתן לבעלי התפקידים השונים בארגון (גם אתר צריך "אבא ואמא").

עיצוב - בניית אתר לחברה בהתאמה אישית

במישור העיצובי, אתר האינטרנט צריך להציג שפה גרפית אחידה. יש לשלב בעיצוב היבטים שיווקיים הנגזרים מתוך מיתוג, בידול וייחודיות. חשוב למשל שסקיצת ההדמיה תקדים את בחירת התבנית (הטמפלט). כלומר, שיציאה לפיתוח תהיה רק לאחר השלמת העיצוב, פיקסל לפיקסל, לשביעות רצונם המלאה של כל הגורמים המעורבים בתהליך.

לעתים קרובות, בבניית אתר לחברה, העיצוב והמיתוג צריכים לדבר גם בשפה בינלאומית. קרי, לצד העובדה שהאתר מתפקד כשלוחה ווירטואלית של העסק (ברמת 24/7), הוא משמש גם ככלי ליעדים נוספים. לדוגמה, כנסים בינלאומיים, תערוכות, פנייה למשקיעים, גיוס עובדים, רגולציה וכו'.

מכיוון שהאתר פונה למספר קהלים במקביל, יש לדעת כיצד לעשות זאת באופן אינטליגנטי. חשוב שהחברה שבונה את האתר תהיה בעלת ניסיון עשיר בעיצוב אתרי אינטרנט, ובפרט בבניית אתרים לחברות מסגמנטים שונים ובמגוון ענפים. מיותר לציין שבניית אתר לחברה העוסקת בתחום הפארמה והרפואה איננה זהה להקמת אתר עסקי עבור גוף פיננסי, ובניית אתר למוסד לימודים שונה במהותה מעיצוב אתר המיועד לשמש כפלטפורמה למסחר מקוון.

שירות מהיר ועבודה מול מספר בעלי תפקידים

סוגיה מהותית נוספת המאפיינת בניית אתרים לחברות היא שירות - זמין, מהיר ואפקטיבי - הניתן למספר בעלי תפקידים. מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק, מחלקת מכירות, משאבי אנוש, אחריות תאגידית, מחלקה משפטית, יועצים חיצוניים (כמו משרד יח"צ או חברת קידום) – כולם צריכים ורוצים להיות מעורבים.

מצד אחד, החברה שמפתחת את האתר נדרשת להכיל את מגוון הדעות. מאידך, עליה לבור את המוץ מן התבן ולמצוא את עמק השווה - הנכון מבחינה אינטרנטית - בין הזרמים השונים בארגון.

למשל, חברות רבות מתלבטות האם (וכיצד) לחשוף מידע מסוים באתר. ייתכן בהחלט כי המנכ"ל והסמנכ"ל יהיו בטוחים שהאתר לא יהיה שלם בלי התוכן המדובר, אך מחלקת המכירות תעדיף לשמור על עמימות, והיועץ המשפטי יעמיד אתגרים ומכשולים ברמתו. המקצועיות והניסיון של החברה המפתחת באים לידי ביטוי בסיטואציות הללו במציאת פתרון מוסכם ובר ביצוע.

בניית אתר לחברה עם טכנולוגיה לצורכי הארגון 

מכיוון שאתרי אינטרנט מתקדמים נבנים כיום על בסיס קוד פתוח, החברה שבונה את האתר צריכה לדעת להמליץ על הפלטפורמה הנכונה לעסק בנסיבות המקרה - וורדרפס או ג'ומלה. עליה להפגין בקיאות רבה בשתי הפלטפורמות (על שלל יתרונותיהם השונים). היא צריכה להכיר את התבניות הקיימות והעדכניות, לשלוט בכל הרכיבים ולהיות בעלת יכולות פיתוח ספציפיות (במידת הצורך).

במישור הטכנולוגי והפונקציונאלי, בניית אתר לחברה נעשית על פי דרישות מחמירות העולות מתוך הצרכים של הארגון. לדוגמה, מערכת הרשאות, מסדי נתונים המקבלים מידע מצדדים שלישיים, פיצ'רים לדיוור אלקטרוני, אבטחת מידע, ממשקי סחר, פורומים אינטראקטיביים, מנועי חיפוש לפילוחים ממוקדים ועוד.

שימו לב, יש לבחור בפינצטה את הרכיבים והמודולים שיוטמעו באתר. חשוב לתת דגש על היבטים שונים כגון מהירות טעינה, קוד נקי, UX, ידידותיות למשתמש ועוד. החברה שבונה את האתר חייבת להכיר הרכיבים והמודולים שונים, לדעת לאפיין אותם ואף לבצע בהם שינויים טכנולוגיים. במקרים רבים היא אף נדרשת

מהירות טעינה ואופטימיזציה לגוגל

בניית אתר לחברה מציבה אתגרים מבחינת אופטימיזציה לגוגל וחוויית משתמש. דוגמה בולטת לכך היא מהירות הטעינה. על מנת להעמיד סטנדרטים גבוהים של מהירות טעינה וגלישה חלקה (החשובות גם לגולשים וגם לגוגל), יש לבצע עבודה מקיפה ומורכבת. מדובר בשעות עבודה רבות המושקעות בפיתוח הקוד, בחירת הרכיבים הנכונים, עבודה מול התבניות המתקדמות ביותר, פיתוח ספציפי למודולים רלבנטיים וביצוע בדיקות מקיפות. אופטימיזציה לגוגל מקפלת בחובה גם אין ספור פרמטרים נוספים כגון היררכיית תוכן, הפניות, כותרות, תיאורים לגוגל, תוכן ועוד. לא אחת, בעת בניית אתר לחברה, חברת הקידום מציפה דרישות מטעמה, והחברה שבונה את האתר חייבת לדעת כיצד ליישם ולבצע את ההוראות כלשונן.

בניית אתר לחברה עם מומחים ספציפיים לתחומים ספציפיים 

בניית אתר לחברה הוא פרויקט שבו השלם גדול מסך חלקיו. חשוב לעבוד עם חברה אשר פועלת באמצעות מומחים בעלי מקצועיות ספציפיות בהיבטים השונים הקשורים לעיצוב ולפיתוח.לדוגמה, מעצבים גרפיים יצירתיים שמכירים את המגמות והטרנדים הבולטים בענף, מאפייני חוויית משתמש ומתכנתים שחיים ונושמים את עולם הקוד הפתוח (וורדפרס וג'ומלה). במקרים רבים בניית אתר לחברה דורשת גם אנשי מקצוע נוספים כגון מומחים לעיצוב לוגו, שיתוף פעולה עם חברות העוסקות בקידום אתרים, משרדי יחסי ציבור חיצוניים, צלמים, אנשי ווידאו וסאונד, קופירייטרים ועוד.תפקידה של החברה שבונה את האתר הוא לסנכרן בין כל אנשי המקצוע השונים. קרי, לנהל את הפרויקט ביעילות ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו. כל זאת בשקיפות מלאה ובאדיבות מול שלל הגורמים שעובדים מולה ומטעמה.

שירות מהיר ותמיכה

אתר האינטרנט של החברה זקוק לשירותי תמיכה ומענה מהיר. במגזר העסקי כל דקה וחשובה וחברה המשקיעה תקציבי של עשרות אלפי שקלים בשיווק דיגיטלי חייבת שהאתר (אליו "זורמים" הגולשים) יעבוד תמיד ביציבות ובמהירות. המענה והתמיכה צריכים להיות מיידים, ולא מבוססים על שירותי הודעות שונים עם תגובות איטיות.

צור קשר

נא לרשום שם מלא
נא לרשום כתובת אימייל
נא לרשום מספר טלפון
Invalid Input
Please let us know your message.
Invalid Input

מומלץ לקרוא