איך לבחור חברה לבניית אתרים

מקימים אתר? משדרגים אתר אינטרנט קיים? אל תתקשרו עם חברה לבניית אתרים לפני שאתם קוראים את הכתבה הבאה.

עם העלייה בביקוש לאתרי אינטרנט חלה גם נסיקה במספר החברות המציעות את השירות. אולם מכיוון שמדובר בענף מעט "פרוץ", ללא תנאי כניסה מחמירים כמו השכלה ספציפית או הכשרה ייחודית, קיים מנעד רחב ברמת השירותים הניתנים בתחום. תופעה אשר גורמת ללקוחות להתלבט מאד, ובצדק, לגבי הבחירה בחברה המתאימה. אז איך לבחור חברה לבניית אתרים? קחו 5 דקות מזמנכם, קראו את הכתבה הבאה, ולמדו כמה כללי אצבע לגבי חברות לבניית אתרים. ראובן אקרמן, מנכ"ל חברת WinWeb, המתמחה מזה כ-10 שנים בפיתוח אתרים בקוד פתוח, מגיש לכם טיפים חשובים (לגזור ולשמור).

 לבחור חברה לבניית אתרים שמבינה כי אתר הוא גם בשירות וגם במוצר.

הדגש הראשון לגבי חברה לבניית אתרים מתחיל בהבנה שאתר אינטרנט הוא גם שירות וגם מוצר. רמת השירות שתקבלו היא קריטית, גם במהלך בניית האתר וכמובן שגם לאחר העלייה לאוויר.אינדיקציה טובה לגבי טיב השירות תוכלו לקבל כבר בפנייה לחברה האופציונאלית. כשאתם יוצרים קשר עם חברה לבניית אתרים, שימו לב מי עונה לכם. האם מדובר במענה ישיר של החברה או שמא בשירות חיצוני של לקיחת הודעה. לא קיבלתם מענה מיידי או שפניתם דרך מייל או טופס צור קשר? בדקו האם אתם מקבלים תשובה בתוך זמן סביר (עד שניים-שלושה ימי עסקים זה הוגן).

כשאתם מנהלים את השיחה הראשונה עם חברה שהתעניינתם בה, בדקו האם היא גם מתעניינת בכם. האם היא מתייחסת אליכם והאם היא קשובה לצרכים שלכם – הן מהעסק והן מהאתר הייעודי. חשוב מאד שנציג החברה ישאל שאלות רלבנטיות. בדקו האם הוא מבקש הכוונה לאתרים שאתם אוהבים (ולא אוהבים), לסגנונות עיצוב ספציפיים שמשכו את תשומת ליבכם, למתחרים ישירים וחופפים, למשמעות של גוגל מבחינתכם (קידום אורגני, קידום ממומן), וותק החברה, מס' עובדים, סוג לקוחות (פרטיים, ציבוריים, עסקיים) וכדומה.

במידה שפניתם דרך טופס צור קשר או מייל, שימו לב האם נציג החברה "עשה שיעורי בית". למשל, נכנס לאתר שלכם (אם יש לכם אתר), חקר את התחום בו אתם פועלים והגיע "מוכן". אם הצגתם נושאים ספציפיים בפנייה דרך המייל או האתר, בדקו האם נציג החברה מתייחס אליהם באופן מקצועי (כלומר, "בא עם תשובות"). ההכנה המוקדמת גם מעידה על רצינות וגם מסייעת לנהל אפיון בסיסי אפקטיבי בשיחת הפתיחה. ישנם מקרים שבהם האתר המיועד הינו אתר מורכב (לדוגמה, אתר אינטרנט למוסד אקדמי) ושיחת הטלפון הראשונה תוביל לפגישה פרונטאלית עוד בטרם הצעת מחיר. כך מתנהלות חברות רציניות.

נקודה נוספת המעידה על השירות באה לידי ביטוי בהצעת המחיר שתקבלו. בדקו שאתם מקבלים הצעת מחיר שהושקעה בה מחשבה ושאיננה "נשלפת מהשרוול".

מתכנתים כחול-לבן בלבד

כשאתם רוצים לבדוק חברה לבניית אתרים, חשוב שתעמדו על זהות המפתח או המתכנת. בעוד שחברות מקצועיות ואמינות עובדות אך ורק עם מתכנתים ישראלים ישנן חברות אחרות אשר פועלות כ"מתווכות" בלבד. דהיינו, עבודת הפיתוח מועברת למיקור חוץ ולעתים למתכנתים מעבר לים (הודו, מזרח אירופה וכדומה).

ההבדל בין חברה מתווכת לחברה אמיתית הוא קריטי. כאשר החברה לא באמת מפתחת את האתר, מדובר למעשה בהתקשרות עם שרשרת ספקים. לפעמים הלקוח אפילו לא יודע את זה. כלומר, הוא 'נקלע' לסיטואציה ומבין את השלכותיה כשזה מאוחר מדי לשוב לאחור.

הניסיון שצברנו במשך כ-10 שנים לימד אותנו שרק עבודה עם מתכנתים ישראלים תניב תוצאה איכותית, תאפשר זמינות טובה לעדכונים ותייעל את כל התהליך.  

לבחור חברה לבניית אתרים לפי תיק עבודות, הכיצד?

אין לקוח שבוחר בחברה לבניית אתרים מבלי לעיין בתיק העבודות שלה, אך גם עיון בתיק עבודות יש לדעת לעשות כמו שצריך. בדקו שתיק העבודות הינו מגוון וכולל מותגים מובילים אשר נתנו אמון בחברה. מה משמעות הגיוון? ובכן, זוהי עדות שכל פרויקט נתפר בהתאמה אישית. שימו לב, כשאתם מסתכלים על תיק העבודות של החברה, אל תחפשו רק אתרים שפועלים בתחום שבו אתם עוסקים (או בתחומים חופפים). בצעו בדיקה מקיפה על כלל תיק העבודות.

זיהיתם דמיון "חשוד" בין העבודות בתיק? ייתכן שרמת ההשקעה בעיצוב איננה באמת בהתאמה אישית. סביר להניח שיש לחברה מתודולוגיה עיצובית שהיא נצמדת אליה ולכן אתרי לקוחותיה מבוססים על אותם עיצובים עם שינויים מינוריים בלבד (בקיצור "פס ייצור לאתרי אינטרנט").

עיצוב בהתאמה אישית הוא פרמטר בעל משקל רב להצלחת האתר שלכם. לאחר 10 שנות ניסיון בתחום למדנו שבעיצוב אתרים אין קיצורי דרך. על כן, מעבר לתיק העבודות, אתם חייבים לבחון את תהליך העבודה על עיצוב האתר. האם האתר מעוצב על ידי מעצב גרפי מומחה, האם תהליך העבודה כולל סקיצות הדמיה עד לשביעות רצון מלאה, האם ניתן דגש על חוויית משתמש עם אפיון מקצועי וכדומה. תהליך מוקפד ומורכב של סקיצות הדמיה, תוך קיום דיאלוג סבלני ומקצועי עם הלקוח, יניב תוצאה איכותית.

אין חכם כבעל הניסיון

כמו בכל תחום, גם בבניית אתרי אינטרנט, ניסיון הוא פרמטר שאין בלתו. לצד חברות בעלות וותק, פועלים בשוק לא מעט פרילנסרים קטנים וזמניים. כשאתם בוחרים חברה לבניית אתרים, יש לעמוד על ניסיונה.

תאמינו לי, אתם לא רוצים להיות הלקוחות הראשונים של אף אחד, גם אם המשמעות תהיה בהוזלת המחיר. בררו כמה זמן החברה פועלת בשוק והתקשרו עם חברה שיש לה לפחות 5 ניסיון בפיתוח אתרים בקוד פתוח (כמובן שעדיף יותר).  כמו כן, מכיוון שכנראה תזדקקו לשירותים נוספים בהמשך, רק התקשרות עם חברה רצינית ובעלת וותק תבטיח שיהיה לכם למי לפנות.

חשוב גם לבחור חברה לבניית אתרים המתמחה באופן ספציפי בפיתוח ועיצוב אתרים בקוד פתוח, ולא מספיק ידע בתכנות בלבד. אני מכיר מתכנתים נהדרים, מצוינים, אבל שלא עובדים בקוד פתוח ברמה קבועה. הם מתקשים להתמודד עם המערכת שהם לא מכירים את מאפיינה ושהם אינם בקיאים ברכיביה המתעדכנים באופן תדיר.

בניית אתרים בקוד פתוח היא מיומנות ייחודית. רק חברה שעובדת עם הקוד הפתוח באופן שוטף מכירה את הרכיבים הטובים, העדכניים והמתאימים ביותר לדרישות הלקוח.

חתמו על חוזה וסכמו הכל בכתב

בחרתם חברה לבניית אתר? בדקתם מספר ספקים ויש "סוס מנצח"? מצוין. עכשיו הגיע הזמן לחתום על חוזה ההתקשרות. אל תזלזלו בהסכם ובהצעת המחיר.

הסכם לבניית אתר חשוב לכל הצדדים, גם לכם וגם לחברה שמפתחת את האתר. כמו כל הסכם לקבלת שירות, הכל צריך להיות כתוב. כשאני אומר הכל, אני מתכוון להכל כולל הכל. אצלנו למשל, כשאנחנו עורכים הסכם לבניית אתר, אני יושב ומסביר ללקוח סעיף אחר סעיף. אני מוודא שהוא מבין בדיוק מה הוא עומד לקבל ואיך הוא הולך לקבל את זה. מכיוון שאני יודע שהלקוח לא בקיא במונחים הטכנולוגיים, אני עונה לכל שאלה בסבלנות ובשקיפות.

 

צור קשר

נא לרשום שם מלא
נא לרשום כתובת אימייל
נא לרשום מספר טלפון
Invalid Input
Please let us know your message.
Invalid Input

מומלץ לקרוא